Jakie przepisy określają znakowanie suplementów diety?
Suplementy diety jako szczególny rodzaj żywności w zakresie znakowania, prezentacji i reklamy podlegają zarówno normom prawa, które dotyczą wszelkich środków spożywczych, jak i regulacjom dedykowanym jedynie suplementom.
Do tych pierwszych będzie należało bardzo ważne Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 (Dz.U. L 304, s. 18). Rozporządzenie to harmonizuje zasady znakowania żywności (czyli też suplementów diety) na poziomie europejskim i pozostawia państwom członkowskim mały margines swobody.
W zakresie polskich przepisów prawnych kluczowa jest ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2006 nr 171, poz. 12250) oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 09.10.2007 r. w sprawie składu oraz oznakowania suplementów diety (Dz.U. 2014. 453 tekst jednolity).