Polskie oraz europejskie prawo wskazuje konkretne wymagania dotyczące informacji, jakie powinno zawierać opakowanie suplementu diety. Dlatego producent lub dystrybutor, zanim wprowadzi nowy suplement diety na rynek, powinien poznać te wymagania i dostosować do niego etykietę.
Najważniejszymi przepisami, które regulują, co powinna zawierać etykieta (opakowanie) suplementu diety są:
Warto podkreślić również, że wymagania określane przez prawo polskie i europejskie dotyczą także sposobu reklamowania suplementów diety
Opakowanie suplementu diety a prawo europejskie: Rozporządzenie 1169/2011
Uzupełnieniem polskiego prawodawstwa są wymagania wskazane przez Unię Europejską. Zgodnie z nimi etykieta żywności (czyli także suplementu diety) powinna zawierać określone (obowiązkowe) informacje dotyczące: nazwy żywności, wykazu składników i substancji pomocniczych, ich ilości, daty minimalnej trwałości, warunków przechowywania czy kraju i miejsca pochodzenia.
Warto podkreślić, że źle przygotowana etykieta suplementu diety może być przyczyną zakwestionowania jego funkcjonowania na rynku przez właściwe organy inspekcji sanitarnej, . Aby uniknąć takich konsekwencji, warto skonsultować treść etykiety oraz sposób reklamowania się na rynku z prawnikiem. Ekspert w zakresie legislacji i judykatury dotyczącej suplementów diety wskaże, w jaki sposób przygotować opakowanie, by informacje na nim zawarte stały w zgodzie z przepisami prawa.